توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

بازگشت به نوشته‌ها

توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحاناتReviewed by دینی صد on Jan 22Rating:

۱- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیش‌تری غذا بخورید، در عین حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی‌زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن‌ها بسیار کم‌دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیش‌تری به شما خواهد داد.

۲- بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که غذاهای نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تأثیر در کیفیت خواب در شب امتحان مفید است.

۳- صبح روز امتحان بهتر است برای افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

۴- کارشناسان تغذیه به دانش‌آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی‌توانند صبحانه‌ی مفصل بخورند، توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

۵- خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. هم‌چنین خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

۶- خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند؛ زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

۷- خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است. در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و هم‌چنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی  ویژگی های دین و زندگی جامع حرف آخر

۸- در ایام امتحان، بیش‌تر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا بیرون از خانه جداً خودداری كنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل كنید.

۹- در طول روز (اما نه همراه غذا) آب كافی بیاشامید (بیش از نیم‌ساعت پیش از غذا و یكی دو ساعت پس از غذا اشكالی ندارد). آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

۱۰- صبحانه غذای اصلی است. ناهار و شام را كمی مختصرتر بخورید اما صبحانه را كامل‌تر میل كنید.

۱۱- اگر احساس خستگی می‌كنید، كمی استراحت كنید. انسان هنگام خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرك؛ بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود.

13940129P61d63452 - توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام امتحانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها